Sağlık Bakanlığı’nın MHRS adı ile başlattığı yeni randevu sistemi’nde artık
internetten randevu alınamıyor. Hastahanelerden vatandaşlara, “internet kalktı,
sadece 182 numaralı telefonla randevu sistemi geldi” ifadesi, tepkileri de
beraberinde getirdi. Ancak, 182 MHRS çağrı sistemi ücretlendirmelerle
vatandaşlar sırf randevu alabilmek için hem paralarından ve hem de zamanlarından
oluyor.
MHRS’ne 22 Ağustos’ta başlanan Trabzon’da devre dışı bırakılan internet
randevu sisteminin şimdilik Türkiye’de sadece 8 ilde yapılabiliyor olmasına
karşın, Trabzon sağlık Müdür yardımcısı Selim Seis, “İnternetten randevu
kalkmadı ama biz MHRS’ye geçerken olası aksamaların önüne geçmek için
internet randevu sistemini devreye alamadık, ama 20 gün sonra internet
devreye girebilecek” dedi.
M. Kemal AYÇİÇEK
Sağlık Bakanlığı, Türkiye'de daha etkin ve verimli bir şekilde vatandaşların
sağlık hizmetlerine ulaşabilmesi amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi
kapsamında Trabzon’da daha önce internet üzerinden randevu alınabilen tüm
hastanelerdeki bu sistemin yerine MHRS 182 çağrı sistemine geçildiği
iddiaları üzerine konuyu araştırma gereği duyduk. Hastahanelerden
vatandaşlara, “internet kalktı, şimdi sadece 182 çağrı sistemi geldi”
denilerek, hastalar çağrı sistemine yönlendiriliyordu. Araştırınca, durumun
aslı öyle değilmiş, meğer bu yeni sisteme geçilirken hazırlıklar tam
yapılamadan yerel portallardan internet randevu sistemi kaldırılmış ama
ulusal portala da uyumlandırma yapılamayınca, internet randevu sistemi
askıya alınmış.
Oysa portalın da Sağlık Bakanlığı, konu ile ilgili açıklamalarında MHRS ile
birlikte İnternet üzerinden randevu sisteminin de devam ettirileceğini,
üstelik MHRS 182 Çağrı sisteminin ücretli olduğunu, sadece internet
üzerinden randevu sisteminin ise ücretsiz olarak verildiğini açıklıyordu.
Ancak Türkiye genelinde Bursa, Çanakkale, Denizli, Eskişehir, Karaman,
Konya, Kütahya ve Muğla’nın dışında internet randevu sisteminden İstanbul ve
Ankara başta olmak üzere Türkiye’de hiçbir ilde yararlanılamıyor. Bu durumda
da vatandaş sadece MHRS 182 çağrı sistemine yönlendirilerek, gereksiz yere
masrafa sokuluyor. Söz konusu portal’ da şu bilgilere yer veriliyor;
“MHRS Nedir?
Sağlık Bakanlığı, Türkiye'de daha etkin ve verimli bir şekilde vatandaşların
sağlık hizmetlerine ulaşabilmesi amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi'ni
hazırlamıştır. Bu proje kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde
gerçekleştirmiş ve bu zincirin en önemli halkalarından biri olan MHRS, 2011
yılında hayata geçirmiştir.
MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak Hastaneler ile
Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı
operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu
alabilecekleri bir uygulamadır.

MHRS’ nin Amaçları Nelerdir?
Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat
kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta
memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması,
Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine
ve teçhizat kullanımının et...................haberin
devamını okumak için tıklayın
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
ilginiz için teşekkürler